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AGB

 

Allgemeine Geschäftsbedingungen für die Buchung von Seminaren, Kursen und Konferenzen

1. Geltungsbereich

Die folgenden Allgemeinen Geschäftsbedingungen regeln das Vertragsverhältnis zwischen dem Teilnehmer an Seminaren, Kursen und Konferenzen (im Folgenden „Veranstaltung“) und der Handelsblatt GmbH. Abweichende Allgemeine Geschäftsbedingungen des Teilnehmers haben keine Gültigkeit.

2. Anmeldung/Anmeldebestätigung

Ihre Anmeldung kann über Internet, Brief, Telefax, E-Mail oder telefonisch erfolgen. Die Anmeldung wird durch unsere schriftliche Bestätigung rechtsverbindlich.

3. Leistung

Der Teilnahmebetrag versteht sich pro Person und Veranstaltungstermin zzgl. gesetzlicher Umsatzsteuer. Er beinhaltet Tagungsunterlagen, Mittagessen und Pausengetränke. Die Handelsblatt GmbH behält sich vor, angekündigte Referenten durch andere zu ersetzen und notwendige Änderungen des Veranstaltungsprogramms unter Wahrung des Gesamtcharakters der Veranstaltung vorzunehmen. Ist die Durchführung der Veranstaltung aufgrund höherer Gewalt, wegen Verhinderung eines Referenten, wegen Störungen am Veranstaltungsort oder aufgrund zu geringer Teilnehmerzahl nicht möglich, werden die Teilnehmer umgehend informiert. Die Absage wegen zu geringer Teilnehmerzahl erfolgt nicht später als 2 Wochen vor der Veranstaltung. Die Veranstaltungsgebühr wird in diesen Fällen erstattet. Ein Anspruch auf Ersatz von Reise- und Übernachtungskosten sowie Arbeitsausfall ist ausgeschlossen, es sei denn, solche Kosten entstehen aufgrund grob fahrlässigen oder vorsätzlichen Verhaltens seitens der Handelsblatt GmbH. Die Handelsblatt GmbH verpflichtet sich, bei eventuell auftretenden Leistungsstörungen alles Zumutbare zu unternehmen, um zu einer Behebung oder Begrenzung der Störung beizutragen.

Als kostenpflichtiger Teilnehmer unserer Euroforum-, Handelsblatt-, CTI-, oder SMI-Veranstaltungen erhalten Sie von uns den Handelsblatt Business Zugang für 3 Monate kostenfrei zur Verfügung gestellt. Als kostenpflichtiger Teilnehmer einer WirtschaftsWoche Veranstaltung, stellen wir Ihnen 3 Monate kostenfrei den digitalen Zugang zur WirtschaftsWoche zur Verfügung. Das Angebot endet automatisch. Sie erhalten die Zugangsinformationen per Email von der Handelsblatt GmbH. Zu diesem Zwecke leiten wir Ihre Kontaktdaten an die Handelsblatt GmbH weiter. Diesem kostenfreien Service können Sie natürlich jederzeit widersprechen.

4. Fälligkeit und Zahlung, Verzug, Aufrechnung

Der Teilnahmebetrag ist 14 Tage nach Rechnungsstellung fällig. Kommt der Teilnehmer in Zahlungsverzug, ist die

Handelsblatt GmbH berechtigt, Verzugszinsen i.H.v. 5% über dem Basiszinssatz (§ 247 Abs.1, § 288 Abs.1 BGB) p.a. zu fordern. Wenn die Handelsblatt GmbH einen höheren Verzugsschaden nachweist, kann dieser geltend gemacht werden. In gleicher Weise ist der Teilnehmer berechtigt, den Nachweis zu führen, dass ein Schaden überhaupt nicht entstanden oder wesentlich niedriger ist, als von der Handelsblatt GmbH geltend gemacht. Die Bezahlung erfolgt nach Wahl des Bestellers durch Bankeinzug, auf Rechnung oder mittels Kreditkarte. Die Handelsblatt GmbH behält sich vor, im Einzelfall bestimmte Zahlungswege auszuschließen. Die Bezahlung durch Übersendung von Bargeld oder Schecks ist nicht möglich; bei Verlust übernimmt die Handelsblatt GmbH keine Haftung. Der Teilnehmer kann nur mit rechtskräftig festgestellten oder von der Handelsblatt GmbH schriftlich anerkannten Ansprüchen aufrechnen. Zur Ausübung eines Zurückbehaltungsrechts ist der Teilnehmer nur insoweit befugt, als sein Gegenanspruch auf demselben Vertragsverhältnis beruht.

5. Stornierung

Die Stornierung (nur schriftlich) ist bis 14 Tage vor Veranstaltungsbeginn kostenlos möglich, danach wird die Hälfte des Teilnahmebetrages erhoben. Bei Nichterscheinen oder Stornierung am Veranstaltungstag wird der gesamte Teilnahmebetrag fällig. Gerne akzeptiert die Handelsblatt GmbH ohne zusätzliche Kosten einen Ersatzteilnehmer. Der Teilnehmer ist grundsätzlich berechtigt, den Nachweis zu führen, dass durch die Stornierung der Veranstaltung ein Schaden überhaupt nicht entstanden oder wesentlich niedriger ist als die von der Handelsblatt GmbH einbehaltene Stornierungsgebühr.

6. Urheberrechte

Sämtliche Tagungsunterlagen unserer Veranstaltungen sind urheberrechtlich geschützt. Den Teilnehmern wird ausschließlich ein einfaches, nicht übertragbares Nutzungsrecht für den persönlichen Gebrauch eingeräumt. Es ist Teilnehmern und Dritten insbesondere nicht gestattet, die Tagungsunterlagen – auch auszugsweise – inhaltlich oder redaktionell zu ändern oder geänderte Versionen zu benutzen, sie für Dritte zu kopieren, öffentlich zugänglich zu machen bzw. weiterzuleiten, ins Internet oder in andere Netzwerke entgeltlich oder unentgeltlich einzustellen, sie nachzuahmen, weiterzuverkaufen oder für kommerzielle Zwecke zu nutzen. Etwaige Urheberrechtsvermerke, Kennzeichen oder Markenzeichen dürfen nicht entfernt werden.

7. Haftung

Die Veranstaltungen werden von qualifizierten Referenten sorgfältig vorbereitet und durchgeführt. Die Handelsblatt GmbH übernimmt keine Haftung für die Aktualität, Richtigkeit und Vollständigkeit in Bezug auf die Tagungsunterlagen und die Durchführung der Veranstaltung.

8. Anwendbares Recht, Gerichtsstand und Erfüllungsort

Es gilt deutsches Recht unter Ausschluss des UN-Kaufrechts. Soweit gesetzlich zulässig, wird als Erfüllungsort und Gerichtsstand Düsseldorf vereinbart.

9. Widerrufsrecht für Verbraucher

Teilnehmer, deren Anmeldung weder ihrer gewerblichen noch ihrer selbständigen beruflichen Tätigkeit zugerechnet werden kann (§ 13 BGB), haben das Recht, die Anmeldung innerhalb von 14 Tagen nach Erhalt der Anmeldebestätigung ohne Begründung schriftlich zu widerrufen. Stornierungsgebühren werden nicht erhoben. Zur Fristwahrung genügt die rechtzeitige Absendung des Widerrufs an folgende Adresse:

Handelsblatt GmbH

Toulouser Allee 27

40211 Düsseldorf 

Dieses Widerrufsrecht erlischt vorzeitig, wenn die gebuchte Veranstaltung stattgefunden und der Teilnehmer hieran teilgenommen hat.

 

Allgemeine Geschäftsbedingungen für die Bestellung von schriftlichen Lehrgängen,Tagungsunterlagen, CD-ROMs sowie Dateien

1. Geltungsbereich

Die folgenden Allgemeinen Geschäftsbedingungen regeln das Vertragsverhältnis zwischen dem Besteller und der Handelsblatt GmbH für die Bestellung von schriftlichen Lehrgängen, Tagungsunterlagen,

CD-ROMs und Dateien (im Folgenden „Produkte“). Abweichende Allgemeine Geschäftsbedingungen des Bestellers haben keine Gültigkeit.

2. Bestellung

Ihre Bestellung kann per Internet-Bestellformular, E-Mail, Fax, auf dem Postweg oder telefonisch erfolgen und ist, vorbehaltlich gesetzlicher Widerrufsrechte, verbindlich.

3. Lieferung

Die Lieferung erfolgt auf Gefahr des Bestellers. Angaben über Liefertermine sind unverbindlich. Bitte beachten Sie, dass Handelsblatt GmbH -Produkte nur in kleinen, zur Eigennutzung bestimmten Mengen liefert.

4. Fälligkeit und Zahlung, Verzug, Aufrechnung

Der Kaufpreis ist 14 Tage nach Rechnungsstellung fällig. Kommt der Besteller in Zahlungsverzug, ist die Handelsblatt GmbH berechtigt, Verzugszinsen i.H.v. 5 % über dem Basiszinssatz (§ 247 Abs.1, § 288 Abs.1 BGB) p.a. zu fordern. Wenn die Handelsblatt GmbH einen höheren Verzugsschaden nachweist, kann dieser geltend gemacht werden. In gleicher Weise ist der Besteller berechtigt, den Nachweis zu führen, dass ein Schaden überhaupt nicht entstanden oder wesentlich niedriger ist, als von der Handelsblatt GmbH geltend gemacht. Die Bezahlung erfolgt nach Wahl des Bestellers durch Bankeinzug, auf Rechnung oder mittels Kreditkarte. Die Handelsblatt GmbH behält sich vor, im Einzelfall bestimmte Zahlungswege auszuschließen. Die Bezahlung durch Übersendung von Bargeld oder Schecks ist nicht möglich; bei Verlust übernimmt die Handelsblatt GmbH keine Haftung. Der Besteller kann nur mit rechtskräftig fest gestellten oder von der Handelsblatt GmbH schriftlich anerkannten Ansprüchen aufrechnen. Zur Ausübung eines Zurückbehaltungsrechts ist der Besteller nur insoweit befugt, als sein Gegenanspruch auf demselben Vertragsverhältnis beruht.

5. Eigentumsvorbehalt

Bis zur vollständigen Bezahlung bleibt die Ware Eigentum der Handelsblatt GmbH.

6. Urheberrechte

Sämtliche bei der Handelsblatt GmbH bestellten Produkte sind urheberrechtlich geschützt. Dem Besteller wird ausschließlich ein einfaches, nicht übertragbares Nutzungsrecht für den persönlichen Gebrauch eingeräumt. Es ist dem Besteller und Dritten insbesondere nicht gestattet, die Produkte – auch auszugsweise – inhaltlich oder redaktionell zu ändern oder geänderte Versionen zu benutzen, sie für Dritte zu kopieren, öffentlich zugänglich zu machen bzw. weiterzuleiten, ins Internet oder in andere Netzwerke entgeltlich oder unentgeltlich einzustellen, sie nachzuahmen, weiterzuverkaufen oder für kommerzielle Zwecke zu nutzen. Etwaige Urheberrechtsvermerke, Kennzeichen oder Markenzeichen dürfen nicht entfernt werden.

7. Haftung

Es gilt das gesetzliche Gewährleistungsrecht. Das bedeutet insbesondere, dass die Handelsblatt GmbH in den ersten zwei Jahren nach Übergabe der Ware alle Mängel, die der gesetzlichen Gewährleistungspflicht unterliegen, kostenlos behebt. Ausgeschlossen sind Schadenersatzansprüche, soweit nicht wesentliche Pflichten verletzt, Schäden nicht vorsätzlich oder grob fahrlässig verursacht wurden und soweit nicht eine Verletzung des Lebens, des Körpers oder der Gesundheit vorliegt. Die Handelsblatt GmbH und der jeweilige Autor übernehmen – vorbehaltlich des vorstehenden Absatzes – keine Haftung für die Aktualität, Richtigkeit und Vollständigkeit der zu liefernden Produkte.

8. Anwendbares Recht, Gerichtsstand und Erfüllungsort

Es gilt deutsches Recht unter Ausschluss des UN-Kaufrechts. Soweit gesetzlich zulässig, wird als Erfüllungsort und Gerichtsstand Düsseldorf vereinbart.

9. Widerrufsrecht für Verbraucher

Besteller, deren Bestellung weder ihrer gewerblichen noch ihrer selbständigen beruflichen Tätigkeit zugerechnet werden kann (§ 13 BGB), haben das Recht,

– die Bestellung eines schriftlichen Lehrgangs innerhalb von 14 Tagen ohne Begründung schriftlich zu widerrufen,

– die Bestellung von Tagungsunterlagen, CD-ROMs und Dateien innerhalb von 14 Tagen nach Lieferung ohne

Begründung schriftlich zu widerrufen oder die Ware an die Handelsblatt GmbH zurückzusenden.

Zur Fristwahrung genügt die rechtzeitige Absendung des Widerrufs bzw. die Rücksendung der Ware an folgende Adresse: 

Handelsblatt GmbH

Toulouser Allee 27

40211 Düsseldorf 

Dieses Widerrufsrecht besteht gemäß § 312 d Abs. 4 Nr. 2 BGB bzw. § 312 d Abs. 4 Nr. 1, 3. Fall BGB

– nicht bei Bestellung von CD-ROMs und Dateien, sofern die gelieferten Datenträger entsiegelt worden sind,

– nicht bei Bestellung von Produkten, die aufgrund ihrer Beschaffenheit (z.B. Direktdownload) nicht für eine Rücksendung geeignet sind.

Die Handelsblatt GmbH übernimmt die Kosten für die Rücksendung von Produkten, sofern der Kaufpreis den Betrag von EUR 40,00 übersteigt. Die Handelsblatt GmbH übernimmt jedoch keine Kosten für Rücksendungen aus dem Ausland. Die Handelsblatt GmbH stellt dem Besteller für zurückgenommene Ware eine Gutschrift aus. Auf Wunsch des Bestellers erstattet die Handelsblatt GmbH den Kaufpreis, gegebenenfalls jeweils abzüglich einer durch Ingebrauchnahme entstandenen Wertminderung.

Antikorruptions-Bestimmungen

1. Anti-Korruption und Bestechung /Definitionen

1.1 Die Teilnehmer, Besteller und die Handelsblatt GmbH erklären, dass sie jeglicher Form von Bestechung und Korruption entgegenwirken und die dahingehenden gesetzlichen Bestimmungen einhalten werden. „Bestechung und Korruption“ bedeutet der Missbrauch anvertrauter Befugnisse zum persönlichen Vorteil, so unter anderem das Anbieten, Versprechen, Gewähren, Annehmen oder Erbitten eines persönlichen Vorteils als Gegenleistung für eine gesetzeswidrige oder ethisch nicht vertretbare Handlung, die Verletzung einer Treuepflicht oder eine andere unzulässige Handlung oder die Belohnung einer Person, einer Gesellschaft oder einer Amtsstelle für eine solche Handlung, insbesondere strafbare Handlungen im Sinne der §§ 298, 299, 333, 334 Strafgesetzbuch (StGB). Persönliche Vorteile schließen alle Arten Geschenke, Darlehen, Honorare, Belohnungen oder anderen Anreize (Steuern, Dienstleistungen, Spenden, etc.) ein.

1.2 Die unter vorgenannter Ziff. 1.1 aufgeführte Verpflichtung gilt auch für alle Mitarbeiter der Teilnehmer, Besteller oder von der Handelsblatt GmbH, also insbesondere für Vorstandsmitglieder, Geschäftsführer, leitende Angestellte, Mitarbeiter oder alle anderen im Namen eines Unternehmens handelnden Personen.

2. Regelungen/Schadensersatz und Rücktritt

2.1 Die Teilnehmer und Besteller erklären, versichern und versprechen:

a. dass weder sie selbst noch ihre Mitarbeiter i. bei der Annahme und Erfüllung der Pflichten gemäß dieser Vereinbarung in Verletzung der unter Ziff.1 aufgeführten

Verpflichtung zum Unterlassen von Bestechung oder Korruption handeln werden bzw. gehandelt haben und ii. keine zur Einhaltung der unter Ziff.1 aufgeführten Verpflichtung zum Unterlassen von Bestechung oder Korruption erforderlichen Handlungen unterlassen haben;

b. die Handelsblatt GmbH unverzüglich über alle Verletzungen dieser Klausel zu informieren, von denen sie Kenntnis erhalten;

c. über eigene Richtlinien und Verfahren zur Gewährleistung der Einhaltung der unter Ziff.1 aufgeführten Verpflichtung zum Unterlassen von Bestechung oder Korruption zu verfügen und diese für die Laufzeit der Vereinbarung

aufrechtzuerhalten und gegebenenfalls durchzusetzen.

2.2 Ein schuldhafter Verstoß gegen die Verpflichtungen aus vorstehenden Ziff.1 und 2.1 durch den Teilnehmer oder Besteller berechtigt - sofern er nicht geringfügig ist – die Handelsblatt GmbH dazu, bestehende Vereinbarungen oder Verträge unbeschadet sonstiger Rechte wie z.B. Kündigungs- und Rücktrittsrechte mit sofortiger Wirkung fristlos zu kündigen oder von ihnen zurückzutreten. Die Geltendmachung etwaiger weiterer Schäden bleibt der Handelsblatt GmbH vorbehalten.

 
 
 

General Terms and Conditions of Business for booking seminars, courses and conferences

1. Scope

The following General Terms and Conditions of Business regulate the contractual relationship between the participant in seminars, courses and conferences [hereafter referred-to as the “event”] and Handelsblatt GmbH. Any diverging General Terms and Conditions of the participant shall have no validity.

 

2. Registration/confirmation of registration

You may register via the Internet or by letter, fax, email or telephone. The registration shall become legally binding following our written confirmation.

 

3. Services

The conference fee is charged per person and per event and is exclusive of any applicable value added tax. The fee covers conference documentation, lunch and beverages during breaks. Handelsblatt GmbH reserves the right to replace speakers if circumstances require and to make any necessary changes to the programme, while preserving the overall character of the event. The participants shall be notified without delay in the event of a cancellation due to force majeure, the indisposition of a speaker, problems arising at the venue or an insufficient number of delegates. Cancellation due to an insufficient number of delegates shall be announced no later than two weeks prior to the event. Under such circumstances the conference fee shall be refunded. No claims for reimbursement of travel expenses and accommodation costs, or for compensation due to lost working time, shall be accepted unless such costs are the result of grossly negligent or wilful behaviour on the part of Handelsblatt GmbH. In the event of any disruptions arising to its services Handelsblatt GmbH shall take all reasonable steps to remedy the disruption and to limit any possible damage.

 

4. Due date and payment, default of payment, compensation

The conference fee shall be due 14 days after the invoice has been issued. If the participant is in default of payment, Handelsblatt GmbH shall be entitled to demand late payment interest to the amount of 5% above the base lending rate p.a. [Section 247 (1) and Section 288 (1) of the Civil Code (BGB)]. If Handelsblatt GmbH is able to show that it has suffered greater damage due to the delay it shall be entitled to claim on this basis. Similarly, the participant shall have the right to prove that no damage has been caused or that the said damage is considerably less than that being claimed by Handelsblatt GmbH. The purchaser has the option of paying by direct debit, on account or by credit card. Handelsblatt GmbH reserves the right to exclude certain methods of payment on a case by case basis. Payments may not be made by sending in cash or cheque and Handelsblatt GmbH shall not be held liable for any losses arising therefrom. Participants may only seek compensation on the basis of legally established claims or claims that have been acknowledged in writing by Handelsblatt GmbH. Participants may exercise the right of retention only insofar as their counterclaim is based on the same contractual relationship.

 

5. Cancellation

Cancellation [in writing only] may be made without payment at any time up to 14 days before the start of the event. After this period half the attendance fee shall be charged. If the participant fails to show up at the event, or cancels on the day of the event, the full attendance fee shall be due. Handelsblatt GmbH will be pleased to accept an alternative participant at no extra charge. The participant is generally entitled to provide proof that no damage has been caused by the cancellation or that any damage incurred is considerably less than the cancellation fee retained by Handelsblatt GmbH.

 

6. Copyrights

All our conference documents are protected by copyright. Participants are only granted simple, non-transferrable rights of usage for personal purposes. Participants and third parties are not permitted under any circumstances to alter or make editorial changes, either in whole or in part, to the conference documents, or to use amended versions thereof, to copy them for third parties, to make them available to or release them to the public, to post them on the internet or on any other network, whether for payment or not, to imitate them, sell them on or use them in any way for commercial purposes. Copyright notices, trademarks or other identifying marks must not be removed.

 

7. Liability

The events shall be carefully prepared and conducted by qualified speakers. Handelsblatt GmbH assumes no liability for actuality, accuracy and completeness in regard to the conference documents and the staging of the event.

 

8. Applicable law, place of jurisdiction and place of performance German law shall apply to the exclusion of the UN Convention on the International Sale of Goods. It is agreed that Düsseldorf shall be the place of performance and jurisdiction, as far as this is legally permissible.

 

9. Participants’ right of cancellation

Participants whose registration does not relate to either their commercial or their independent professional activity (Section 13 BGB) have the right to cancel the registration in writing, without giving a reason, within 14 days of receipt of the confirmation of registration. No cancellation fee will be charged. To meet the cancellation deadline a notice of withdrawal should be sent as soon as possible to the following address: Handelsblatt GmbH Deutschland GmbH, Toulouser Allee 27, 40211 Düsseldorf, Germany. This right of cancellation shall automatically expire if the booked event has already taken place and the participant has attended it.

 

General Terms and Conditions of Business for ordering written training courses, conference documents, CD-ROMs and files

 

1. Scope

The following General Terms and Conditions of Business regulate the contractual relationship between the purchaser and Handelsblatt GmbH for the ordering of written training courses, conference documents, CD-ROMs and files (hereafter referred-to as “products”). Any diverging General Terms and Conditions of the purchaser shall have no validity.

 

2. Ordering

Orders may be placed using the Internet order form or by e-mail, fax, post or telephone and shall be considered as binding, subject to any legal rights of cancellation.

 

3. Delivery

Delivery is made at the purchaser’s risk. Information relating to delivery dates shall not be considered as binding. Please note that Handelsblatt GmbH only dispatches products in small quantities intended for personal use.

 

4. Due date and payment, default of payment, compensation

The purchase price is payable 14 days after the invoice has been issued. If the purchaser is in default of payment, Handelsblatt GmbH shall be entitled to demand late payment interest to the amount of 5% above the base lending rate p.a. [Section 247 (1) and Section 288 (1) of the Civil Code (BGB)]. If Handelsblatt GmbH is able to show that it has suffered greater damage due to the delay it shall be entitled to claim on this basis. Similarly, the participant shall have the right to prove that no damage has been caused or that the said damage is considerably less than that being claimed by Handelsblatt GmbH. The purchaser has the option of paying by direct debit, on account or by credit card. Handelsblatt GmbH reserves the right to exclude certain methods of payment on a case by case basis. Payments may not be made by cash or cheque and Handelsblatt GmbH shall not be held liable for any losses arising therefrom. Participants may only seek compensation on the basis of legally established claims or claims that have been acknowledged in writing by Handelsblatt GmbH. Participants may exercise the right of retention only insofar as their counterclaim is based on the same contractual relationship.

 

5. Proprietary rights

The products shall remain the property of Handelsblatt GmbH until the invoice has been settled in full.

 

6. Copyright

All products ordered from Handelsblatt GmbH are protected by copyright. Purchasers are only granted simple, nontransferrable rights of usage for personal purposes. Purchasers and third parties are not permitted under any circumstances to alter or make editorial changes, either in whole or in part, to the products, or to use amended versions thereof, to copy them for third parties, to make them available to or release them to the public, to post them on the internet or on any other network, whether for payment or not, to imitate them, sell them on or use them in any way for commercial purposes. Copyright notices, trademarks or other identifying marks must not be removed.

 

7. Liability

Statutory warranty rights shall apply. This means specifically that within the first two years following the delivery of the goods Handelsblatt GmbH shall remedy free of charge any defects that are subject to the warranty obligations. Claims for damages shall be excluded, unless there has been an infringement of major obligations under the agreement, damage has been caused due to grossly negligent or wilful behaviour, or life-endangering injuries, bodily harm or health damage has resulted. Handelsblatt GmbH and the respective author accept – subject to the previous paragraph – no liability for the actuality, accuracy and completeness of the products being delivered.

 

8. Applicable law, place of jurisdiction and place of performance

German law shall apply to the exclusion of the UN Convention on the International Sale of Goods. It is agreed that Düsseldorf shall be the place of performance and jurisdiction, as far as this is legally permissible.

 

9. Purchasers’ right of cancellation

Purchasers whose order does not relate to either their commercial or their independent professional activity (Section 13 BGB) have the right – to cancel, in writing, any order placed for a written course within 14 days, without giving a reason, – to cancel, in writing, any conference documents, CD-ROMS and files within 14 days of shipment without giving a reason, or to return the goods to Handelsblatt GmbH. To meet the cancellation deadline a notice of cancellation, or the goods in question, should be sent as soon as possible to the following address: Handelsblatt GmbH, Toulouser Allee 27, 40211 Düsseldorf, Germany. In accordance with Section 312 d (4,2) of the BGB and/or Section 312 d (4,1, case 3) of the BGB, this right of cancellation shall not apply – to orders of CD-ROMs and files where the supplied data media have been unsealed, or – to orders of products whose composition (e.g. direct downloads) makes them unsuitable for return. Handelsblatt GmbH shall bear the costs for the return of products where the purchase price exceeds the amount of 40 euros. Handelsblatt GmbH shall not, however, bear any costs for products returned from international addresses. Handelsblatt GmbH shall credit the purchaser’s account for goods that have been returned. At the purchaser’s request Handelsblatt GmbH shall refund the purchase price, minus any loss of value due to use, if applicable.

Anti-corruption rules

 

1. Anti-corruption and anti-bribery/definitions

1.1 Participants, purchasers and Handelsblatt GmbH all declare that they will oppose any form of bribery and corruption and abide by the legal provisions to that effect. ‚Bribery and corruption‘ means the abuse of entrusted authority to personal advantage, including the offering, promise, provision, acceptance or solicitation of a personal benefit in return for an illegal or ethically unacceptable action, the breach of a duty of loyalty or any other improper action, or the offering of a remuneration to a person, company or agency for such an action, and especially criminal offences as defined in sections 298, 299, 333, 334 of the German Criminal Code (StGB). Personal benefits include all forms of gifts, loans, fees, rewards or other inducements (taxes, services, donations, etc.).

1.2 The obligations as set down under the above Clause 1.1 also apply to all employees of the participants, purchasers and Handelsblatt GmbH, particularly executive directors, business managers, senior staff members, employees and any other persons acting in the name of the company.

2. Regulations/damages and right of cancellation

2.1 The participants and purchasers declare, affirm and pledge:

a. that neither they nor their employees i. in accepting and fulfilling their duties in accordance with this agreement, will act or have acted in breach of the obligation to refrain from bribery or corruption, as set forth under Clause (1.), and ii. have neglected any actions needed to comply with the obligation to refrain from bribery and corruption, as set forth under Clause (1.);

b. that they will immediately notify Handelsblatt GmbH of any infringement of this Clause that may come to their attention;

c. that they have in place their own guidelines and procedures for ensuring compliance with the obligation to refrain from bribery and corruption, as set forth under Clause (1.), and will adhere to these for the duration of the agreement and will enforce them as and when necessary.

2.2 Any culpable breach by participants or purchasers of the obligations set forth under Clauses (1.) and (2.1) above, unless minor in nature, shall entitle Handelsblatt GmbH to terminate any existing agreements or contracts with immediate effect and without notice, regardless of any other rights such as the right of cancellation and withdrawal,

or to withdraw from them. Handelsblatt GmbH reserves the right to recover any damages or losses sustained.

 

General Terms and Conditions of Business for booking seminars, courses and conferences

1. Scope

The following General Terms and Conditions of Business regulate the contractual relationship between the participant in seminars, courses and conferences [hereafter referred-to as the “event”] and Handelsblatt GmbH. Any diverging General Terms and Conditions of the participant shall have no validity.

 

2. Registration/confirmation of registration

You may register via the Internet or by letter, fax, email or telephone. The registration shall become legally binding following our written confirmation.

 

3. Services

The conference fee is charged per person and per event and is exclusive of any applicable value added tax. The fee covers conference documentation, lunch and beverages during breaks. Handelsblatt GmbH reserves the right to replace speakers if circumstances require and to make any necessary changes to the programme, while preserving the overall character of the event. The participants shall be notified without delay in the event of a cancellation due to force majeure, the indisposition of a speaker, problems arising at the venue or an insufficient number of delegates. Cancellation due to an insufficient number of delegates shall be announced no later than two weeks prior to the event. Under such circumstances the conference fee shall be refunded. No claims for reimbursement of travel expenses and accommodation costs, or for compensation due to lost working time, shall be accepted unless such costs are the result of grossly negligent or wilful behaviour on the part of Handelsblatt GmbH. In the event of any disruptions arising to its services Handelsblatt GmbH shall take all reasonable steps to remedy the disruption and to limit any possible damage.

 

4. Due date and payment, default of payment, compensation

The conference fee shall be due 14 days after the invoice has been issued. If the participant is in default of payment, Handelsblatt GmbH shall be entitled to demand late payment interest to the amount of 5% above the base lending rate p.a. [Section 247 (1) and Section 288 (1) of the Civil Code (BGB)]. If Handelsblatt GmbH is able to show that it has suffered greater damage due to the delay it shall be entitled to claim on this basis. Similarly, the participant shall have the right to prove that no damage has been caused or that the said damage is considerably less than that being claimed by Handelsblatt GmbH. The purchaser has the option of paying by direct debit, on account or by credit card. Handelsblatt GmbH reserves the right to exclude certain methods of payment on a case by case basis. Payments may not be made by sending in cash or cheque and Handelsblatt GmbH shall not be held liable for any losses arising therefrom. Participants may only seek compensation on the basis of legally established claims or claims that have been acknowledged in writing by Handelsblatt GmbH. Participants may exercise the right of retention only insofar as their counterclaim is based on the same contractual relationship.

 

5. Cancellation

Cancellation [in writing only] may be made without payment at any time up to 14 days before the start of the event. After this period half the attendance fee shall be charged. If the participant fails to show up at the event, or cancels on the day of the event, the full attendance fee shall be due. Handelsblatt GmbH will be pleased to accept an alternative participant at no extra charge. The participant is generally entitled to provide proof that no damage has been caused by the cancellation or that any damage incurred is considerably less than the cancellation fee retained by Handelsblatt GmbH.

 

6. Copyrights

All our conference documents are protected by copyright. Participants are only granted simple, non-transferrable rights of usage for personal purposes. Participants and third parties are not permitted under any circumstances to alter or make editorial changes, either in whole or in part, to the conference documents, or to use amended versions thereof, to copy them for third parties, to make them available to or release them to the public, to post them on the internet or on any other network, whether for payment or not, to imitate them, sell them on or use them in any way for commercial purposes. Copyright notices, trademarks or other identifying marks must not be removed.

 

7. Liability

The events shall be carefully prepared and conducted by qualified speakers. Handelsblatt GmbH assumes no liability for actuality, accuracy and completeness in regard to the conference documents and the staging of the event.

 

8. Applicable law, place of jurisdiction and place of performance German law shall apply to the exclusion of the UN Convention on the International Sale of Goods. It is agreed that Düsseldorf shall be the place of performance and jurisdiction, as far as this is legally permissible.

 

9. Participants’ right of cancellation

Participants whose registration does not relate to either their commercial or their independent professional activity (Section 13 BGB) have the right to cancel the registration in writing, without giving a reason, within 14 days of receipt of the confirmation of registration. No cancellation fee will be charged. To meet the cancellation deadline a notice of withdrawal should be sent as soon as possible to the following address: Handelsblatt GmbH Deutschland GmbH, Toulouser Allee 27, 40211 Düsseldorf, Germany. This right of cancellation shall automatically expire if the booked event has already taken place and the participant has attended it.

 

General Terms and Conditions of Business for ordering written training courses, conference documents, CD-ROMs and files

 

1. Scope

The following General Terms and Conditions of Business regulate the contractual relationship between the purchaser and Handelsblatt GmbH for the ordering of written training courses, conference documents, CD-ROMs and files (hereafter referred-to as “products”). Any diverging General Terms and Conditions of the purchaser shall have no validity.

 

2. Ordering

Orders may be placed using the Internet order form or by e-mail, fax, post or telephone and shall be considered as binding, subject to any legal rights of cancellation.

 

3. Delivery

Delivery is made at the purchaser’s risk. Information relating to delivery dates shall not be considered as binding. Please note that Handelsblatt GmbH only dispatches products in small quantities intended for personal use.

 

4. Due date and payment, default of payment, compensation

The purchase price is payable 14 days after the invoice has been issued. If the purchaser is in default of payment, Handelsblatt GmbH shall be entitled to demand late payment interest to the amount of 5% above the base lending rate p.a. [Section 247 (1) and Section 288 (1) of the Civil Code (BGB)]. If Handelsblatt GmbH is able to show that it has suffered greater damage due to the delay it shall be entitled to claim on this basis. Similarly, the participant shall have the right to prove that no damage has been caused or that the said damage is considerably less than that being claimed by Handelsblatt GmbH. The purchaser has the option of paying by direct debit, on account or by credit card. Handelsblatt GmbH reserves the right to exclude certain methods of payment on a case by case basis. Payments may not be made by cash or cheque and Handelsblatt GmbH shall not be held liable for any losses arising therefrom. Participants may only seek compensation on the basis of legally established claims or claims that have been acknowledged in writing by Handelsblatt GmbH. Participants may exercise the right of retention only insofar as their counterclaim is based on the same contractual relationship.

 

5. Proprietary rights

The products shall remain the property of Handelsblatt GmbH until the invoice has been settled in full.

 

6. Copyright

All products ordered from Handelsblatt GmbH are protected by copyright. Purchasers are only granted simple, nontransferrable rights of usage for personal purposes. Purchasers and third parties are not permitted under any circumstances to alter or make editorial changes, either in whole or in part, to the products, or to use amended versions thereof, to copy them for third parties, to make them available to or release them to the public, to post them on the internet or on any other network, whether for payment or not, to imitate them, sell them on or use them in any way for commercial purposes. Copyright notices, trademarks or other identifying marks must not be removed.

 

7. Liability

Statutory warranty rights shall apply. This means specifically that within the first two years following the delivery of the goods Handelsblatt GmbH shall remedy free of charge any defects that are subject to the warranty obligations. Claims for damages shall be excluded, unless there has been an infringement of major obligations under the agreement, damage has been caused due to grossly negligent or wilful behaviour, or life-endangering injuries, bodily harm or health damage has resulted. Handelsblatt GmbH and the respective author accept – subject to the previous paragraph – no liability for the actuality, accuracy and completeness of the products being delivered.

 

8. Applicable law, place of jurisdiction and place of performance

German law shall apply to the exclusion of the UN Convention on the International Sale of Goods. It is agreed that Düsseldorf shall be the place of performance and jurisdiction, as far as this is legally permissible.

 

9. Purchasers’ right of cancellation

Purchasers whose order does not relate to either their commercial or their independent professional activity (Section 13 BGB) have the right – to cancel, in writing, any order placed for a written course within 14 days, without giving a reason, – to cancel, in writing, any conference documents, CD-ROMS and files within 14 days of shipment without giving a reason, or to return the goods to Handelsblatt GmbH. To meet the cancellation deadline a notice of cancellation, or the goods in question, should be sent as soon as possible to the following address: Handelsblatt GmbH, Toulouser Allee 27, 40211 Düsseldorf, Germany. In accordance with Section 312 d (4,2) of the BGB and/or Section 312 d (4,1, case 3) of the BGB, this right of cancellation shall not apply – to orders of CD-ROMs and files where the supplied data media have been unsealed, or – to orders of products whose composition (e.g. direct downloads) makes them unsuitable for return. Handelsblatt GmbH shall bear the costs for the return of products where the purchase price exceeds the amount of 40 euros. Handelsblatt GmbH shall not, however, bear any costs for products returned from international addresses. Handelsblatt GmbH shall credit the purchaser’s account for goods that have been returned. At the purchaser’s request Handelsblatt GmbH shall refund the purchase price, minus any loss of value due to use, if applicable.

Anti-corruption rules

 

1. Anti-corruption and anti-bribery/definitions

1.1 Participants, purchasers and Handelsblatt GmbH all declare that they will oppose any form of bribery and corruption and abide by the legal provisions to that effect. ‚Bribery and corruption‘ means the abuse of entrusted authority to personal advantage, including the offering, promise, provision, acceptance or solicitation of a personal benefit in return for an illegal or ethically unacceptable action, the breach of a duty of loyalty or any other improper action, or the offering of a remuneration to a person, company or agency for such an action, and especially criminal offences as defined in sections 298, 299, 333, 334 of the German Criminal Code (StGB). Personal benefits include all forms of gifts, loans, fees, rewards or other inducements (taxes, services, donations, etc.).

1.2 The obligations as set down under the above Clause 1.1 also apply to all employees of the participants, purchasers and Handelsblatt GmbH, particularly executive directors, business managers, senior staff members, employees and any other persons acting in the name of the company.

2. Regulations/damages and right of cancellation

2.1 The participants and purchasers declare, affirm and pledge:

a. that neither they nor their employees i. in accepting and fulfilling their duties in accordance with this agreement, will act or have acted in breach of the obligation to refrain from bribery or corruption, as set forth under Clause (1.), and ii. have neglected any actions needed to comply with the obligation to refrain from bribery and corruption, as set forth under Clause (1.);

b. that they will immediately notify Handelsblatt GmbH of any infringement of this Clause that may come to their attention;

c. that they have in place their own guidelines and procedures for ensuring compliance with the obligation to refrain from bribery and corruption, as set forth under Clause (1.), and will adhere to these for the duration of the agreement and will enforce them as and when necessary.

2.2 Any culpable breach by participants or purchasers of the obligations set forth under Clauses (1.) and (2.1) above, unless minor in nature, shall entitle Handelsblatt GmbH to terminate any existing agreements or contracts with immediate effect and without notice, regardless of any other rights such as the right of cancellation and withdrawal,

or to withdraw from them. Handelsblatt GmbH reserves the right to recover any damages or losses sustained.